måndag 30 november 2009

Jul Jul!

Hallå alla igen!

Denna helg har bara rusat iväg. Med allt förberedande inför 1:a advent. Jag och familjen hade ialla fall en mycket mysig 1:a advent tillsammans. Blev en adventsfika med barnens faster och en del av hennes familj.


När det väl sedan blev kväll och barnen sov då hade jag äntligen tid för att knåpa ihop lite DT alster. Men klockan sprang iväg och just därför så bloggar jag som förs idag måndag!!










Här ser ni det första kortet jag gjort i sin helhet!




Här ser ni de vackra blommorna lite bättre. Först använde jag mig av vanliga pappersblommor som jag sedan monterade fast en underbar ros på. Sedan så tog jag lite glitterlim på blombladen. Har även hängt fast en fin "berlock My design". Sedan har jag lagt på lite underbar pärlfloss.








Och här kan man se att jag gjort lite så att man ska få känslan av att tomtebilden är som en tavla. Och att den hänger uppe med ett band. Har också rivit upp kanten lite för att få en lite sliten äldre look! På flikarna har jag sedan gjort egna pärlor med hjälp av Pearl Maker.








Kort nr:2 i sin helhet.

Fick ett underbart vackert papper med änglar på. Så det använde jag mig av på detta kort. Chalkade kanterna lite bara. Igentligen ett ganska enkelt kort. Där jag bara satt dit lite enkla dekorationer. Ville vara rädd om den söta ängeln. Med för mycket dekorationer hade man inte sett ängeln.

Använde mig först av Reprints ena julstämpel som är rund gillar den! Embossade med koppar. Sedan har jag gjort precis som kortet innan. Monterat rosor på papperblommor. Har på detta kort hängt dit en söt klocka! Och så snirklat runt lite enkelt band.

Ytterligare en bild på blommorna och klockan!

Hoppas att ni gillade korten!

Det var allt för denna gång! Ses igen......

1 kommentar:

HannasPysselstuga sa...

Superfint som vanligt Johanna! Kram kram