torsdag 19 november 2009

Gäst-DT

Förra lördagen kom det en helgo´tjej till butiken (och hennes goa mamma) Mamman var härromdagen hos oss och sa att hennes dotter skulle komma hem, men vi hade ju inte öppet på den lördagen.....MEN Hanna fixar =) .Så jag bestämde att vi skulle ha öppet.


Tjejen som heter Therése blev så glad att hon hade gjort ett tackort till mig....och det blev jag jätteglad för!

Jag frågade henne om hon ville va vår gäst-dt, och det vill hon...så här kommer hennes alster och en liten presentation.






Om mig: Jag kommer ursprungligen från Gamleby men flyttade för många år sedan och har landat i Forshaga, Värmland. Är ofta hemma efterson föräldrarna bor kvar och Västervik är den vackraste platsen på jorden. Jag har scrappat och gjort kort i snart tre år och det är så fantastiskt roligt. Inte bara för att det är roligt att scrappa, utan för att man träffar så himla mycket trevligt folk hela tiden.


Första kortet är ett så kallat trappstegskort, eller Stair Step Fold Card. En enkel vikning so, ser lite speciellt ut, det finns massor av tutorials runt om på nätet. Bland annat HÄR. Det härliga randiga pappret är från Bo Bunny, chalkat med Chesnut Roan. Magnoliastämplen är färglagd med vattenfärger och utklippt och monterad på det mitterska "steget". Tagen är stämplad med Indios GodJulstämpel och fastsatt med 3D-kuddar medan rosetten är ditklistrad med gluedots.





Det andra kortet är ett vanligt 10*15 cm kort med flera av de vackra Bo Bunny-pappren och stämplar från Reprint. Det prickiga bakgrundspappret har fått Distress ink, black soot i kanterna för att få en skuggning. Granstämplen är stämplad på fyra olika papper, och sen klippte jag ut sektionerna i olika mönster och monterade ovanpå granen stämplat på det mer neutrala beiga pappret. en sektion är dessutom monterad på 3D kuddar. Halvpärlorna runt gran och blomma är gjorda med hjälo av Pearl Maker.









Tagens bas är gjort av Bo Bunny papper som jag maskat tre olika stämplar på. Järneken stämplade jag dessutom på grön cardstock och klippte ut löven och klistrade fast. Lite bling i form av grönt stickles på bladen, röda sten ar från Kaiser som bär, gloss accent över stämplarna samt en sxirl gjort med pearl makern får den att glittra och glimma i höstmörkret.








Tesas blogg hittar du här.

Tusen Tack Tesa för det fina du skapat.

Kram Hanna



1 kommentar:

Johanna sa...

Hej
Jätta fina alster!